Gisteren nog voetballer, vandaag presentator. Ronald de Boer zit achter de desk van RTL Boulevard alsof hij daar al jaren hoort. Alsof hij nooit iets anders heeft gedaan dan over voetbal praten in een overhemd met korte mouwen.
Ik keek, met mijn thee in de hand, en dacht: is dit een sportjournaal of een familiefoto bij de bank? Ronald zit daar, glimlachend, alsof hij de buurman is die per ongeluk de prijs heeft gewonnen.
Fatima zit er nog steeds, geloof ik. Maar goed, wie telt? Het is allemaal zo snel gegaan. Gisteren wist niemand ervan, vandaag is hij al ‘de nieuwe WK-deskundige’. Alsof iemand in het donker een dart gooide en raakwond.
Ik snap het wel. Ronald kent voetbal. Hij heeft het zelf gedaan. Maar moet je daarom ook over praten? Mijn oom kent ook tomatensoep, maar hij hoeft er niet elke avond over in een studio.
Toch zit het goed. Geen gekke jurken, geen dramatiek. Gewoon een man met een mening en een vrolijke trui. Voor nu is het fris. Voor nu is het genoeg.
Liefs, Carla
Carla’s Column | Nieuwtje? Lemme know 😘
