Veel kopjes koffie, zegt Roxane. En dan bedoel ik niet dat ze graag thee drinkt. Nee, het is meer: veel kletsen, veel bellen, veel wachten. Maar op tv? Nergens te bekennen. Vandaag Inside? Weg. NOS? Stil. Alsof iemand haar naam uit het programma heeft gewist met een gommetje.
Ik zit hier met mijn afstandsbediening, knipperend naar de tv, hopend op een glimp. Maar nee. Geen Roxane. Wel een hoop mediapraat over waarom ze weg is. Zij zegt: ‘Raar dat de NOS dit over mij zegt.’ Alsof ze in de kamer staat en niemand hoort haar.
Toen had ze een plekje aan de bar. Letterlijk. Vast. Alsof ze daar moest blijven staan met een glas water en een glimlach. Nu is het glas leeg. En de glimlach? Die zit waarschijnlijk bij de kapper.
Media zijn soms net een vriendin die zegt: ‘Je mag blijven!’ en dan de deur dichtgooit. Roxane dacht: ik ben er. Maar nee. Kopjes koffie. Geen carrière.
Liefs, Carla
Carla’s Column | Nieuwtje? Lemme know 😘
