Wilfred Genee zit met een groot verzoek bij Talpa. Niet om meer geld, niet om een betere stoel, maar om gewoon één avondje vrij. “Net als Gijp,” zegt hij. En ja, wie kan het hem kwalijk nemen?
Want sinds René van der Gijp vorige maand ook maar vier keer per week hoeft te komen, zit Wilfred ineens met een kop vol vragen. En een kalender vol verplichtingen. “Waarom hij wel en ik niet?” zou hij tegen een collega hebben gezegd, terwijl hij een slok nam van zijn koude koffie.
Het begon met een klagende vrouw – ja, echt waar – en eindigde met een roosterwijziging. Gijp kreeg zijn vrije avond. En nu denkt Wilfred: waarom dan ik niet?
Maar bij Talpa denken ze: waarom dan wel? Het is toch zijn werk? Al lijkt het soms meer op een gezinsuitje dan op een tv-uitzending. Drie mannen, een tafel, en genoeg onuitgesproken spanning voor een middagsoap.
Toch zit er wat in. Wilfred is geen machine. Hij is ook maar een man met een agenda, een waslijst, en misschien wel een verjaardag die hij wil vieren zonder camera in zijn nek.
Dus nu wachten we af. Of Wilfred straks ook mag zeggen: “Nee, ik ben er morgen niet, ik heb privé.” En of Talpa dan ook zegt: “Ja, natuurlijk, fijne avond.”
Liefs, Carla
Carla’s Column | Nieuwtje? Lemme know 😘
