Eén keer maar. Meer vroeg hij niet. Peter Pannekoek wilde gewoon één keer in Zomergasten. Niet voor de roem, niet voor de spot. Maar omdat hij het leuk vond.
Hij had zelfs al een fragment uitgekozen. Geen gekke truc, geen stand-up. Iets rustigs. Iets waar je bij na kon denken.
Maar het gaat niet gebeuren. Zomergasten verdwijnt. Weg, omdat het te duur is. Rechten, fragmenten, papierwinkel. Alles kost geld. Maar wat kost het als je niks meer kunt zeggen?
Pannekoek zegt het zacht: “Jammer.” Geen boosheid. Gewoon teleurstelling. Alsof je een boek uitleent en het nooit terugkrijgt.
De VPRO kapt. Maar misschien snijdt ze ook stukken van zichzelf weg.
Liefs, Carla
Carla’s Column | Nieuwtje? Lemme know 😘
