Johan Derksen zit weer eens op zijn knieën. Niet van deemoed, hoor. Nee, hij bidt dat Catherine Keyl niet bij Vandaag Inside komt. Want dan moet hij straks beleefd ‘goedemorgen’ zeggen. En dat past niet bij zijn image.
Intussen zit Wilfred Genee te stralen als een kerstboom. “Het is wel een aardig wijf,” zegt hij over Catherine. Alsof hij een puppy heeft gevonden. En ja, misschien is ze dat ook wel: een lieve, ouderwetse tv-dame met haar eigen haar en zonder botox in haar lippen.
Maar Johan? Die zit nog in 1987. Toen moest je ruw zijn, hard lachen en een biertje kantelen. Catherine Keyl komt aan met thee en koek. Dat past niet in zijn wereld.
Toch denk ik: laat haar komen. Niet omdat VI beter wordt met haar, maar omdat het leuk is als Johan moet slikken. Een vrouw met hersens, stijl én een stem die niet trilt van de haat? Daar wordt de zaterdagochtend beter van.
Liefs, Carla
Carla’s Column | Nieuwtje? Lemme know 😘
