Tien keer volle tribunes. Geen hype, geen TikTok-trend, maar verdriet. Freek zit met een ziekte waar geen genezing voor is. En toch: de kaartverkoop explodeert. Suzan & Freek, een duo dat jarenlang onder de radar bleef, staat nu op het grootste podium van Nederland.
Is het medelijden? Of gewoon menselijkheid? Mensen kopen kaarten omdat ze meevoelen. Maar voelt het ook niet een beetje als profiteren van een ziekte? “Men leeft mee”, zeggen ze. Ja, dat doen we. Maar leven we mee met hem? Of met het idee van hem?
De vraag blijft hangen: zou dit ook gebeurd zijn als hij gezond was? Misschien niet. De tragiek maakt het verhaal. En het publiek wil erbij horen. Niet uit nieuwsgierigheid, maar uit respect. Of is het juist de dramatiek die trekt?
Het is geen makkelijke balans. Toch speelt het duo het goed. Geen tranen op het podium, geen zielige verhalen. Alleen muziek. En daarmee maken ze het juist echt.
Liefs, Carla
Carla’s Column | Nieuwtje? Lemme know 😘
